Ustawa krajobrazowa w Warszawie – co się zmieni?
Ustawa krajobrazowa w Warszawie – co się zmieni?

Co się zmieni?

Bez wątpienia, ustawa krajobrazowa w Warszawie to swego rodzaju rewolucja, której skutki odczują przede wszystkim osoby zamierzające reklamować się na terenie tego miasta. Zwykłe postanowienie: tak, chcę zamieścić reklamę w Warszawie, nie będzie już tak łatwe do zrealizowania, gdyż na potencjalnego reklamodawcę czeka sporo obostrzeń związanych zarówno z miejsce, gdzie może się ona znaleźć, jak i z rozmiarem czy typem jej nośnika. Dlatego też, przed decyzją o stworzeniu całej kampanii, warto zapoznać się ze zmianami związanymi z wprowadzeniem ustawy krajobrazowej w stolicy naszego kraju.

Dozwolone formy reklamy w mieście

Na pytanie, gdzie w Warszawie mogę umieścić reklamy, odpowiedź nie będzie już tak prosta, jak dotychczas. Oczywiście dozwolone są nadal szyldy pojawiające się na budynkach, gdyż zgodnie z obowiązującym prawem, każdy właściciel jakiejkolwiek działalności gospodarczej ma możliwość oznaczania miejsca jej prowadzenia. Będą one jednak mogły pojawiać się wyłącznie w strefie parterów budynków, z nielicznymi wyjątkami.

Do tej pory, nośniki reklamy były też bardzo często ustawiane przy drogach. Po wprowadzeniu ustawy krajobrazowej będzie to jednak możliwe tylko wzdłuż wyznaczonych z góry ciągów komunikacyjnych. Jeśli natomiast chodzi u umieszczanie reklam na budynkach, będzie to można robić tylko na ślepych ścianach, na których nie ma okien, a dodatkowo łagodne formy reklamy w postaci liter przestrzennych, czyli chociażby neonów, będą mogły być montowane na dachach niektórych gmachów. Warto także wiedzieć, że reklamowe siatki wielkoformatowe będą mogły być umieszczane jedynie na rusztowaniach podczas prowadzenia prac remontowych elewacji budynku, przez okres maksymalnie 6 miesięcy.

Utrudnienia w umieszczaniu reklam w stolicy

Z reguły, przy okazji poruszania tego tematu, pada również pytanie, gdzie w Warszawie nie mogę umieszczać reklam? Ustawa krajobrazowa zakłada, że reklamy nie będą mogły w żaden sposób zasłaniać okien na budynkach. Oprócz pewnych wyjątków, takich jak ślepe ulice czy ściany boczne, umieszczanie na budynkach i dachach reklam niebędących szyldami, również będzie całkowicie zabronione. Dodatkowo określone zostaną pewne rodzaje nieruchomości, na których będzie obowiązywał zakaz umieszczania jakichkolwiek nośników reklamy. Chodzi tutaj na przykład o teren urzędów czy placówek oświatowych.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony

Faber Media Sp. z o.o. K. Kolumba 59, 70-035 Szczecin NIP: 852-25-21-972, REGON: 320427943, Numer KRS: 0000286668
Kapitał zakładowy: 100 000,00 zł Sąd Rejonowy Szczecin - Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Sklep internetowy od home.pl